måndag 15 juli 2013

Måndag 15 juli, knäckebrödsbak och lite tillbakablick...

Nu kan det inte gå för långt mellan blogginläggen....så jag  passar på nu...
 Just nu sitter jag här och dricker lite rosé och väntar in mina hemgjorda knäckebrödsaktiga bröd  som jag nypt av fleeera bitar av ....och de är jättegoda...funkar hur bra som helst med vinet ;-)
Jag tycker det är kul att baka när det ger snabba resultat...och det blir gott framförallt...och gärna nyttigt! Jag har lite känslig mage och kan inte äta för mycket bröd , vet inte om det är vete som spökar- men jag mår lite bättre när jag håller ner det.... så därför är det kul att "freebase" a lite ;-)
Idag när vi handlade mat nere på vårt centrum med samlingsnamnet "Tippen" så gick vi in i den lokala boutiquen och kollade lite på rean....och hittade självklart grejjer man vill ha som INTE är på Rea....det blev lite Saltsjöbads grejjer...superkul-kolla bildpå Emma och sjävklart också lite rea...hittade en fin leopard kofta från Oui och och en orange tischa från Tommy Hilfiger....how could i resist på 50%off  liksom...;-)
Jajaja hursom sen vi sågs sist har vi haft kalas för  mellan son Gustaf som blev 14 år i fredags...men alltså allvarligt..hur kan Jag ha TVÅ tonårsbarn...jag som nyss var 25 år...seriöst!
Så känns det! Well nu är det som det är och det är bara av njuta av tiden innan man blir pensionär- men jag har nån barnslig cell i mig som typ vägrar växa upp...men så får det va´helt enkelt :-)
Gustaf med kompis Filip sov natten till födelsedagen i vårt stora studsmatte tält....där har spenderats många nätter av barnen för de tycker det är så kul att sova där. Gustafs presenter bestod av en del tv/data spel och b la en Ukelele som han önskat sig-vi är en ganska musikalisk familj, iallafall den manliga sektorn...vi kvinnliga gillar mest sång o dans..ja, jag gillar mest att dansa om vi nu ska gå ner till detaljer...:-) Om jag ska sjunga blir det efter Många glas vin ;-)
Vi hade familjekalas och det är extra mysigt att få gulla med min syster Stinas barn som är så små, lilla Astrid är bara 4 månader och eftersom jag är väldigt klar med att skaffa egna barn så är det extra kul att få vara med och pyssla med hennes barn!
I torsdags så hade vi en ganska stor middag här med 16 vuxna och barn...jag hade samlat en hög av våra äldsta vänner -och då menar jag att vi känt dem länge ;-) Så härligt att ses och bara känna sig avslappnad och "hemma" och jag tänker att det är himla skönt med Facebook då man kan följa sina vänner och sen när vi ses så tar vi bara vid och behöver inte redogöra huuur långt som helst.....Love it!
Här kommer lite bilder...enjoy! Utöver det så har njutits av vår underbara svenska sommar, mina blommor bara blommar och Trudy badar vid varje promenad och ligger sen och snarkar hemma på kvällen ....och Emma tränar i sin Mermaidkostym...hon älskar den !
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar