fredag 9 augusti 2013

Födelsedag, Kampsportsläger och semester på rivieran...fredag 9 augusti

Hoppsan hejsan detta blir en lång uppdatering...och antagligen Massor av bilder...Jag ska försöka hålla mig lite kort (om det nu går ;-) ) 
Vi har firat min bror Fredrik som fyllde 35 år den 29 juli-stora karlen nu ;-) Vi grillade och åt cheesecake som min syster Anki hade gjort -det var väldigt trevligt!
Efter att ha varit ledig i princip hela sommaren så var det dags för lite jobb på Nacka Dojo-min klubb där jag tränar. Varje år anordnar de tillsammans med Dynamix Fighting Sports en 4 dagars läger för folk i hela Norden. Jag är med för tredje året och jobbar som massör och det är väldigt kul att få vara med och ta hand om deltagare som är slutkörda, stela eller kanske bara vill ha bra återhämtning. 
Lite bilder finns på det då jag fotat lite på olika klasser. Bästa upplevelsen var att se graderingarna och då speciellt min vän och träningskompis Linda Lindström som tog 4 dan i svart bälte....mäktigt och en show utan dess like -galet duktig tjej! Hon erövrade sin 4 dan med bravur och det var så kul att se hennes nöjda ansikte :-)
Lägret slutade på söndagen och måndag morgon drog jag och min familj ner till lägenheten i Mougins (ligger ett snäpp upp från Cannes ) som min pappa har sen många år. 
Vi är här för oss själva i 2 veckor i augusti varje år-alltid lika underbart! Här är vi nu i skrivande stund och bara ÄR och varvar ner, man kunde tro att vår fantastiska sommar med värme och ledighet hade vant oss-men icke- vi har faktiskt varit helt slut de första dagarna och värmen helt otrolig,tryckande. Igår kom en rejäl regnskur och efter det har luften blivit mycket bättre, så nu hoppas vi komma upp i tid lite bättre-så jag kommer igång med mina powerwalks upp till gamla Mougins byn som ligger ca 1,5 km backe uppför...bra start på dagen men man får inte börja för sent -då blir det för varmt.! 
Jag och Nick gick häromdagen och det kändes bra! Vi har också hunnit med en middag med gamla goda vänner som råkade vara i Cannes samtidigt som oss-jättekul att träffa Kim och Mari med dotter Filippa, vi har inte setts på säkert 9 år...så vi pratade en hel del och var glada att Facebook fanns så vi haft kontakt iallafall genom åren....
 Igår var vi och hälsade på vår "nästan granne" här i Mougins, de har flyttat två hus bort från gamla huset så det var dags för "inspektionsrunda" verkligen jättehärligt och vackert! Det bjöds på Gofika och självklart lite rosé efter det....;-) Kul!
Sååå då är det dags för en radda bilder...


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar