måndag 9 september 2013

Förkylningar och mycket kul på gång måndag 9 september

Nu har det gått sådär lång tid igen sen jag bloggade....
Allt började ju bra och flöt på så fint -sen började förkylningarna när vi varit hemma en vecka :-( inte kul! Först Gustaf...sen Emma...nu sist Anton...och jag har varit mitt i alltihopa och inte blivit sjuk men fått små slängar hela tiden så jag har känt mig lite av och på -inte roligt alls!
Jag har inte kommit igång med träningen som jag längtat efter och en massa projekt jag hade tänkt ta tag i ligger på is, men i helgen kändes det som det vände och vädret har varit magiskt-vi har fortfarande sommar med 20-23 grader fram till idag ....
MEN ICKE -Idag vaknade jag rödögd med gegg i ögonen så nu fick jag nåt "nytt spännande" från nån av alla virus förkylningar :-( Jag har gjort egna juicer i min fina Wilfa juicer som är smidig och enkel så jag hoppas dessa vitamininjektioner hjälper till nu med alla virus-nåja nog om det!

MEN allt är inte negativt....Det händer väldigt mycket trevligt också!
Vi har äntligen efter en lång planering och många tankar kommit igång med husrenoveringen. Vi ska måla om på utsida och delar av insida och lite allmänna uppjusteringar och piffa lite -sånt gillar jag...och är det något man kan göra när man är halvsjuk så är det att kolla inspiration  på Internet...så det har blivit lite av den varan.
Nu är huset snart färdigmålat, det har gått mycket snabbt och effektivt och vädergudarna har  ju verkligen varit med oss-det tackar vi för!

Något annat som äntligen är klart är att vi får hem en supersöt och mycket fin Greyhound från berömda kennel Sobers i Italien. Det är inte så många som vet det-men jag har alltid utöver min ras Dobermann  haft en förkärlek till vinthundar-mest då Whippets och Greyhound...jag har i synnerhet sneglat på utställningsringarna där Greyhounds rörde sig graciöst och sansat,  då jag varit i ringarna med Dobermann -men det har stannat där eftersom jag haft mina hundar och sedermera skaffat barn också.
MEN nu är det dags att kliva in i Greyhound världen och se hur det är där....Det ska bli oerhört roligt och det var länge sen jag var så förväntasfull och längtat så mycket till att min lilla babyflicka Leia ska komma hem till oss....om 6 veckor bär det av  till Italien för att hämta hem henne...
Här nedan lite bilder på vad som hänt sen sist och så Leia förstås :-)







5 kommentarer:

  1. Åh,vilket fint hus,fin hund,äckligt nyttig mat.
    Hoppas att din förkylning är borta nu. jag har fullt upp med boken nu. På tisdag ska jag bli intervjuad i P4Gävleborg,en hel timme, direktsändning.Pirrigt värre.Tidningsintervjuer också runt i länet.Sedan signering på mässan i GBg. Det händer massor. De som läst "Rubens skulle älska mig" jämför den lite med en svensk Bridget Jones. Kul! jag gillar Bridget.Är lite nyfiken på om de har tagit in boken på Tippen. Gud, vad jag längtar efter nackmassage. Du är den bästa massören som jag har blivit behandlad hos, och det vill inte säga lite. Du är bäst, Pernilla. Jag kommer till Saltis en 5 oktober. Vore roligt att ses då. Stannar 14 dagar.
    Var rädd om dig! Vi hörs och ses/Kram från ett vackert Hälsingland Iréne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Irene:-) Kul att du läser lite i min blogg-roligaster inläggen är nog i april och maj då jag var i Kapstaden ...
      Jag ska dyka in i bokaffären och kolla efter Ruben och köpa isåfall :-) Ska bli sååå spännande att läsa-gillar också Bridget! DU är värsta smickraren ju-blir nästan genererad här! Men jag tackar ödmjukast! 5 oktober fyller jag år hahaha inte så mycket att fylla förvisso men ändå-hoppas vi ses när du kommer! ha de bäst och Lycka till med alla happenings runt boken-låter ju hur spännande som helst ju :-) kram

      Radera
    2. Första gången jag skrivit i en blogg. Yipee! jag klarade det!! Vad häftigt att du fyller år den just den dag jag kommer. Grattis i förskott:)så mycket fina bilder du har. Mycket vackra bilder på dig och man och barn, hästar,hundar m.m Du är duktig på att plåta. Nu säger jag natti natti och kram till dig

      Radera
  2. Gör du en paus på bloggen? Har tänkt på dig och undrar hur du har det. Stress aom vanligt? Hade de tagit in boken på Tippen? Många frågor!! Tänkte berätta att jag hälsar på hos Chrille nästa vecka. Han ska operera sitt öga, fast det får man inte prata om. Boken säljer som fasen. Jag ligger etta på Isabergs Förlags webb försäljningslista. Och de har många författare. Gick jättetfint på Bokmässan. Sålde och signerade ganska många ex. Har inte förstått ännu.

    SvaraRadera
  3. Nejdå Irene...bara sjukt mycket och samtidigt inget kul att skriva,varit lite tungt efter Trudy...snart så...Superkul med boken-Grattis :-)
    Ska köpa dina bok-har knappt varit nere på Tippen -måste kolla.! Hoppas vi ses nästa vecka Vi kan höras på mail pernilla@pernillaholm.se eller på sms vi har varandras nummer kram

    SvaraRadera