måndag 24 juni 2013

Dagarna går....måndag 24 juni

Jag måste blogga lite oftare tror jag...blir så långt annars ;-)
Joråsatte dagarna rullar på, jag har jobbat, fixat med trädgård, tagit hand om allt hemma och sånt gamla vanliga ganska ointressanta grejjer och som alla har sina måsten...
Tagit det allmänt lugnt utöver det och bara varit med familjen och inte haft planer eller något.

Midsommar firade vi under dagen hos min pappa på Dalarö-en sedvanlig tradition som under ett par år byttes till min brors gård i Gnesta, men nu är vi alltså tillbaka på Dalarö- där vi firat sen -70talet...
Pappa hämtade oss med båten, vilket var skönt att slippa åka en timme i bilen enkel väg och istället uppleva skärgården och snabb båtfärd a la 40 knop; Saltis -Dalarö på knappa 20 min....härligt :-) Lunch, midsommarstång och dans och kaffe&tårtkalas med trevligheter i sedvanlig ordning!
Tidig kväll körde pappa hem oss och midsommarkvällen spenderades sedan hemma hos oss på vår terass med god grillmiddag med min mamma.

Ja annars så varvar jag ner lite på jobb- medan Nick jobbar massor eftersom han har nytt jobb som är ganska omfattande, så jag tar hand om det mesta här hemma. 
Jag jobbar bara 2 dagar denna vecka med kunder och försöker relaxa ner lite, har dock en del administration som hänger över mig-men skjuter lite på sånt tråkigt till regniga dagar ;-)
När man är egen företagare så är man ju inte riktigt ledig-även om man är hemma så snurrar det alltid i huvudet på nästa steg framåt och vad jag vill och inte vill göra/måste göra och är det inte jobb så spinner mitt huvud på iallafall.... är alltid fullt av både jobb, hus o hem planer/drömmar, familj, must do lists, hund drömmar och ja allt man kan tänka och spåna på....jag har verkligen svårt att bara inte tänka inte på nåt-som folk är mest alltså antagligen ;-) ...men jag tränar på det;-)
Här kommer lite bilder som varit sista veckorna...jag ska försöka göra lite kortare blogginlägg och oftare- och kanske lite mera om dagsaktuella grejer vare sig det är om mig eller saker som händer i världen som berör mig... ;-) see you!
 































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar