torsdag 6 juni 2013

6 Juni -Nationaldagen

Hejhopp...Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade...
Det har gått i ett känns det som och när jag haft en stund över har jag helt enkelt varit för trött!
Nick började ju ett nytt jobb när jag kom hem från Sydafrika vilket innebär väldigt mycket resande...De senaste 3 veckorna har jag varit ensam tisdag-fredag med allt hemma, dessutom rullar min massagepraktik på bra med ett gäng nya kunder och alla vill komma...många gånger...vilket förstås är superkul men också lite tröttande ;-) Jag är som sagt inte känd för "spa massager" med nåt mys och ljus...så jag får slita för stålarna ;-) men men jag tycker som sagt det är väldigt kul att vara uppskattad så jag klagar inte -bara ursäktar mig för mitt "icke-bloggande" :-)
Det har ju varit lite helger också och bilderna som kommer här nedan får tala för sig själva i vanlig ordning. B la har vi varit på min syster Stina och hennes man Tom´s nya gård där även Stinas kompis Lotta driver stall Amazing Konvalecent Unghäst och Avel ( www.amazingg.se )
Dammen som gården heter är verkligen supermysig med fantastiska hagar och marker....vi hade en superhärlig eftermiddag! Mysigt att träffa mina systerbarn tillika mina barns kusiner...lilla Astrid växer så det knakar. Sigurd trivs fint att springa runt på stora gården med Lottas barn-så härligt!
Vi har också varit på middag hos bästa Ullis och Staffan och hade det supermysigt som alltid med god mat och dryck.
Det har också varit "mors dag" då jag blev uppvaktad med frukost och presenter och fina teckningar ....min bästa familj :-)
Trädgården blommar för fullt...sommaren har kommit med besked! Snart har syrenerna blommat över till min stora sorg-de är fantastiska med färg och otroliga doft som bäddar in hela huset och även runt mitt växthus! Rhododendron likaså, synd att blommningen är så kort. Nick och Gustaf har varit iväg på KISS konsert på Friends Arena och de var mycket nöjda och för övrigt Gustafs allra första konsert någonsin -men inte den sista...redan i juli är det dags för nästa-Iron Maiden it is...kul att han gillar gamla grupper från sina föräldrars tid ;-) 
Vi har också ätit ute några gånger redan -det känns fantastiskt med tanke på att var snö för 2, 5mån sen...så rosévin säsongen är definitivt här! När sommaren nalkas så nalkas även skolavslutningar-och samtliga barn slutar på onsdag 12 juni så det ska bli kul med alla avslutningar.
Anton slutar ju 9an och har varit på skolbal/avslutningsmiddag för 9orna härnere på Skärgårdskrogen som ligger 200 meter nerför gatan-perfekt då kunde han gå hem ;-)
Idag- vår nationaldag har varit en superfin sommardag med knallblå himmel och sol och ca 23 i skuggan, jag hann städa undan inne på förmiddagen och sola på eftermiddagen och tidig kväll ägnades åt plantera om blommor och placera ut krukor i trädgården och allmänt blompyssel....Kl 19 hämtade jag Nick från tåget -han kom hem från London. Samtidigt droppade jag Anton som skulle grilla med delar av klassen -blir intressant och se hur den kvällen slutar ;-) håhåjaja man har väl varit ung själv ....Vi här hemma har grillat och suttit ute och ätit! Sen kollat på Nationaldagsfirande på Skansen på tv-väldigt somrigt:-) Här kommer lite bilder !








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar