onsdag 26 juni 2013

Onsdag 26 juni. En dag full av babys....

Idag efter jag jobbat klart med mina kunder,  så åkte jag och barnen mot Sigtuna för att gå  All In i att mysa med de sötaste babysar i form av hundar och ett föl :-)
Min kära vän Jeanett tillika alla min dobermann genom årens uppfödare med det kända kennelprefixet Jean Dark  (www.jeandark.com ) har just nu en hoper söta babysar hemma-det var nästan som ett mini Skansen ;-)
Ibland faller det sig så att det valpas eller föds kattungar (jajjemen hon har finfina katter också ) nästan samtidigt och nu även minihästar som får föl!

Inte nog med att hon har egna valplådor fulla -hon har även varit iväg till Italien, där en annan mycket känd svensk kennel numera bor och föder upp mycket vinstrika vackra Greyhounds sedan många år.... och det flögs hem en liten fröken som nu är på en 4 månader ca- som nu huserar  i familjen Lemmekes Vita Hus- ja jag kan säga att jag är en smula avundsjuk, det medger jag!
Vinthundar är nämligen något både Jeanett och jag själv varit Mycket Svag för genom alla år vi känt varandra, men på nåt sätt har det stannat vid drömmar.-tills för ett tag sedan....
Självklart skulle Jeanett enträgen som hon är till slut förverkliga drömmen efter mycket studerande av kennlar, linjer och hundar...och jag tänkte: "va bra, nu får hon vara testpilot på rasen så jag ser vad det är för nåt ".....
Behöver jag tillägga att efter dagens besök behöver jag inga som helst mera testpilot program om jag ska ha en Greyhound eller inte....för mig finns nu bara frågan NÄR?? Jag lämnar det där så länge...

Utöver min kärleksförklaring till Greyhounds, så var vi allra först inne hos de nyanlända Dobermannvalparna, min ras No1 -som alltid kommer vara närmast hjärtat!
Valparna 3,5 veckor gamla ungefär var naturligtvis bedårande söta och jag smälter varje gång, efter 20 år med rasen så tröttnar jag inte och det är härligt att mina barn är uppväxta med Dobermanns-denna fantastiska ras!
Efter en massa mys med valparna så begav vi oss ut i hagen...där väntade det sötaste lilla hingstföl ni kan tänka er! Helt ofattbart liten-jag är en gammal hästtjej som sett mycket men en sån liten häst som faktiskt ser ut som en liten häst och inte dvärgaktig det har jag aldrig sett, något så galet söt!
Vi blev kvar ute i hagen en bra stund och Linn, Jeanetts äldsta dotter (som bara var 1 år när jag lärde känna familjen Lemmeke) berättade en massa kuriosa om allt runt hästarna, väldigt roligt :-)
En riktigt mysig eftermiddag som gav mig både mersmak och en massa tankar som får huvudet att spinna loss...här har ni lite bilder att njuta av-visst är de söta ALLIHOPA :-)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar