tisdag 5 november 2013

Tisdag 5 november .Rapport om Leia och min hälsa.

Dagarna har flugit iväg sen vi lämnade Milano...resan var jättetrevlig och mottagandet fantastiskt !
Middagen på gott stekhus var supergod och trevlig. På onsdagen var vi hela tiden hemma hos Francesca och Dario, Emma lekte med barnen och mysade med familjens hundar, några av dem för de har ett gäng....Leia blev badad och allt fixades ordning för vår hemresa.
Resan hem med Leia gick jättebra även om det var nervöst att checka in henne på Specialbagage...vi landade först i Köpenhamn och väntade där i 5 timmar till nästa avgång och vi fick ett jättefint bemötande av personalen i incheckningen och sen när vi landade så var min fina vän Maria på Arlanda (hon jobbar där och dirigerar på marken) och mötte oss när vi gick av planet och såg sen till att avlastningen gick bra och säkert-sååå tacksam är jag! Stort Tack Maria <3  Även ett stort Tack till bästa Jeanett som lånade ut sin fina hundbur till Leia så hon kunde åka fint och säkert! 
Väl hemma här så var det mycket för Leia att upptäcka och alla ljud som är i ett hem och sånt. Nu har det gått snart 2 veckor och allt fungerar jättebra. Vi tränar kontaktövningar och befäster hennes namn och att komma när jag ropar på henne (då får man gott godis) och att få in ordet Kissa-vilket princip nästan sitter nu. Alla mina hundar kan ordet Kissa och kan göra det på kommando i princip vilket är väldigt skönt :-) Hon är ju inte rumsren men nu har det gått snart 2 dagar utan olyckor inne...duktiga Leia. Man får vara påpasslig hela tiden så går det men klart det blir bakslag. 
Det tråkiga är väl att jag som sagt inte mådde något vidare under resan och dagen efter jag kommit hem gick jag till doktorn och tog prover. Svaren kom 5 dagar senare och visade att jag har Mykoplasma i lungorna, det är en typ av lunginflammation såvitt jag förstår och kan vara ganska seg att läka och så känns det med...ätit antibiotika i 6 dagar nu och känner inte så jättemycket skillnad mer än att det inte gör lika ont i bröstet/luftrören längre....Men jag är fortfarande kraftlös och det räcker med att jag är ute lite med Leia, ex åkte upp till golfklubben och gick 100 tal meter medan hundarna fick springa ...när jag kom hem var jag helt slut...läskig känsla...så nu hoppas jag att denna vecka att det vänder-för inte nog att man inte kan jobba och förlorar inkomst -så blir jag ärligt talat lite deppig också...inte van att känna mig såhär! :-( Samtidigt vill jag ju inte skriva det i min status varje dag på facebook...känns ju lite halvtrist alltså...men men nu vet alla att Nej jag är inte frisk-men jag är förhoppningsvis på bättringsvägen men jag ser inget massage jobb eller träning för min del på säkert 1-2 veckor till om det inte händer nåt radikalt. Det är ju bra om man klarar av en längre hundpromenad på en halvtimme först iallafall....
Nåja nu ska jag inte gnälla-hur kul är det att läsa...:-(
Nu ska jag lägga ut bilder från resan och bilder från första tiden hemma...
Håll till godo :-)


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar