tisdag 26 november 2013

Tisdagen den 26 november Makeover före och efter bilder...



Så det går ju lite veckor mellan uppdateringarna men på det stora hela har jag sen sist bara försökt kurera mig och varit hemma ...denna höst går väl till historien i mitt liv som att åka på virus och elände en HEL HÖST!!! Det är helt galet och faktiskt ganska deprimerande att känna sig som jag har gjort och känna att kraften runnit ur en...och när jag förra veckan började resa mig så åkte jag på en ny förkylning under söndagen som var ....förvisso en mer bonnförkylning men jag förstår att den säkert kan bli allvarligare om jag inte tar det lugnt...så jag tar det så lugnt jag kan...MEN det var inte därför jag skulle blogga idag.

Jag tänkte blogga lite om vår renovering som pågick under sensommaren och sen under några veckor i oktober med lite före och efter bilder helt enkelt för den som är nyfiken och jag vet att jag har några nyfikna därute...;-) 
Företaget vi anlitade har suveränt duktiga killar. Snabba, noga och ordentliga, städar efter sig och de kommer alltid i tid och jobbar hängivet och är också väldigt trevliga, det blir ju lite familjärt när man hänger 6 dagar i veckan ;-) 

Så om ni vill ha bra hantverkare så ska ni kontakta  www.arcium.se 

Vad vi gjorde var alltså att måla om huset på utsidan, det var 14 år sedan och Hög Tid att göra det (egentligen för flera år sen...) men nu är det klart och jag är Mycket Nöjd och Glad över detta.

Sen målade vi även om "mellanplanet" inne i huset (vi har sutteränghus) 
Mellanplanet består huvudsakligen av vårt öppna kök , ett tv rum och ett matrum som ursprungligen på ritningen är orginal balkongen, den var dock inbyggd då vi köpte huset 1998. Det finns även badrum, hall och så Gustafs rum men hans rum rördes inte dock. 
Vad vi gjort är att måla vitt överallt och bytt ut vårt gamla ekparkett som inte gick att slipa längre (huset är från 1943)  så vi har bytt till ett mörkt mörkbrunt ekgolv. Möblemanget har också bytts ut helt -det är bara mattorna som är kvar. 
Våra gamla möbler bor numera uppe hos min syster Anki och Anders stora fina gård "Lindarnas Hus" i Lingbo. 
Nåväl -slut pratat-här kommer bilderna! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar