onsdag 22 maj 2013

Onsdag 23 maj. Hemma med Emma.

Så vad har hänt sen sist...dagarna rullar på som vanligt med familj , träning och jobb...
Fredagens jobb innehöll massage till personalen på företaget Reneé Voltaire AB  http://shop.reneevoltaire.se/ Titta in här :-) Jag tycker så mycket om det uppdraget som jag haft nu i över 2 år, härlig personal och så blir det alltid hemlagad god nyttig lunch serverad :-)
Fredagkvällen var som en sommarkväll och det blev ett glas rosé på terassen i solen innan jag och barnen körde sedvanlig "Taco middag" utan Nick som var på Berns med sitt nya jobb.
Thaibox träningen denna lördag bokades upp med en tjejkompis från dojon-jättekul att ha en förutbestämd och jämn kompis att sparras med eftersom vi slår direkt på varandra- tack Linda för grym sparring! Oftast gör det alltid lite ondare med en del killar som vill visa vad de går för... Träningen var kul, tuff och gav några sköna blåmärken! Vi har en jätteduktig tränare på Nacka Dojo som lär ut vädligt bra och ser alla ens svagheter och är förstås grym duktig själv också (tog guld nere i Tyskland bara för en vecka sen) http://www.nackadojo.com/
Nick tränade också-eller rättare sagt tävlade,han sprang ett mil lopp här ute arrangerat av lokale IF, han var nöjd med tiden med tanke på att han tillbringat både torsdagkväll och fredagkväll/natt på Berns med sitt nya jobb han började på i maj.
Tidig lördagkväll skjutsades Emma till kalas hos bästa kompisen men hon kom hem lagom till att titta  på den Stora Musiktävlingen  : Eurovision och det var kul att Danmark vann och framförallt tyckte jag att Sverige gjorde ett jättelyckat evanemang framförallt skrattar jag högt att Sarah Dawn Finers rollfigur Lynda Woodruff...shit va kul hon är-ge henne en egen show!

På söndagen var vi ute hos Nicks föräldrar på lunch och på kvällen var det Hockey VM match och Sverige var i final, då är det kul att kolla tycker jag....och resultatet var ju strålande ;-) Guld till oss!
Hemma i trädgården går det framåt, krukorna börjar fyllas upp med blommor och sommaren känns närmare, en del dagar har det varit riktigt varmt- för att sen droppa 10 grader och bli "normal till typiskt svenskt vårväder"! Varför är jag förvånad hahahaa nåja solen kommer väl tillbaka ..kanske..;-)
Redan har många av fröna vi sått kommit upp lite och även potatisen har visat gröna små blad i jorden :-) Det är så kul med egen sådd!
Inomhus blommar pelargonerna och min jättekruka (satte 3 plantor i en stor urna för ca 3 år sen)  med hibiscus som är några år nu blommar och blommar och blommar...hade ju tänkt beskära den men jag har ju ingen lust när den blommar hela tiden...
Sommarlovet närmar sig med stormsteg-helt galet för det var ju snö för typ en månad sen och allt kändes så avlägset...Barnen och framförallt Emma pratar varje dag om hur många veckor det är kvar.
Jag jobbar en bit in på sommarlovet sen brukar jag mer eller mindre ta sommarlov själv-en lyx som egenföretagare men självklart mindre pengar.
Idag är jag också hemma eftersom Emma var hängig imorse och Nick är bortrest mycket nu i sitt nya jobb -då är det mindre kul att vara egenföretagare när man ska boka av sina kunder...som tur är har de alltid varit förstående -men det är ingen kul uppgift att boka av tycker jag:-(.
Hursom så går barnen först iallafall ! Så idag blir det mys med Emma, plocka lite här hemma (detta ständiga plockande med prylar som ligger på fel ställe-what´s up med det egentligen...) jobba lite admin och kolla lite workshops på nätet som jag är sugen på inom massagen som är ett väldigt kul jobb när jag kan göra skillnad och ju mer man lär sig så inser jag hur lite jag kan och blir hungrig på att lära mig mer...det gäller bara att dra i handbromsen så jag inte förtar mig ;-) 
Här kommer lite bilder...mycket blomster ;-)


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar