fredag 3 maj 2013

Fredag 3 maj och sista dagen

Dagen började med att jag gick ner till affären/cafeét brevid huset och köpte färskt bröd till frukost, bagels till barnen och lite rågsurdeg till mig och Lisa. Lars är iväg på möte över dagen och jag hoppas se honom på flygplatsen (jag åker och han kommer tillbaka) .
Lisa körde Elsa till förskolan och jag var kvar hemma med Signe och myste lite och åt klart frukosten. Det känns så himla roligt nu när jag har varit här ett tag att barnen känner sig "mer hemma med mig" och kan be mig om saker och inte alltid maaaaaammmaaaa och paaappppaa (stavningen ska låta som en 2 och 4 åring kan låta ;-))
Signe fick kläder på sig utan ett pip och var klar när LIsa kom hem . Det var smidigt för de i sin tur skulle på nån barn grej aktivitet-det är mycket sånt här eftersom det inte finns något före 4 års ålder.
När Lisa och Signe gått fixade jag ordning mig själv och små packade lite för att lite koll på hur "läget såg ut" med alla grejer jag köpt...Det är lite vin och olivolja från Fairview vingård som är det tyngsta. Sen lite mera smått...
Ska göra en liten summering när jag väl är i Sverige och lägga ut lite bilder på mina fina grejer jag köpt till mig, Nick och vårt hem och grejer till barnen förstås...
Nåväl det känns som läget är under kontroll så jag ringde min chaufför Desmond för skjuts till KIrstenbosch-men se idag kunde han inte -attans jag blev lite bekväm där;-) Han var så besviken och bad om ursäkt hela tiden..Men det var ju inte hela världen det finns ju flera taxibilar!
Jag fick tag i en taxi och väl i Kirstenbosch fick jag gå igenom hela parken för att komma till växthusen och kontoren och så även " The Seedroom" Där inne hade tiden stått stilla ett tag kändes det som...och det var nog lite exotiskt att en svenska kom in och skulle ha alla pelargonfröer som fanns..jag var helt ensam kund och fick bästa service. Så nu har jag ett gäng bruna kuvert med olika pelargonfröer som jag inte har en aning om hur det kommer bli eller se ut...spännande sommar i växthuset i år ;-))
Efter det var avklarat så vandrade jag runt lite i den otroligt vackra parken tills jag tog en taxi ner till Waterfront där jag klarade av det sista av inköpen,gick och strosade och tittade i lugn och ro. Jag köpte en liten wrap med kyckling och en mangosmoothie som jag mumsade på medan jag tog en promenad hem utmed havet...så skönt och bra att hålla igång eftersom jag ska sitta ner länge på flygplanet.
Vädret har klarnat men det blåser och vågorna är jättestora, vilket har dragit hit en massa surfare som ligger ute i vattnet och guppar och väntar på den perfekta vågen...de sista 100 meterna hem så kom ett litet regnmoln med ett varmt regn ..det var nästan lite skönt! De sista 10 meterna till entrén så öste det på så det blev det några snabba steg mot dörren och Chris (portiern) öppnade så kunde snabbt slinka in genom dörren....
När jag kommit in i våningen så hade regnet slutat...så snabbt! Elsa hade playdate och mamman satt och pratade med Lisa . Jag gick in i mitt rum och packade lite mera och satte mig sen ute i solen på balkongen och njöt och tog en liten powernap...
Nu ska jag snart till flygplatsen , blir körd av PT Karl! Men först fixa klart!












































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar