lördag 4 maj 2013

Lördagen 4 maj. Det går inte alltid som man vill...

Det gjorde det sannerligen inte igår kväll...och jag som tyckte att flutit på så fint! Jag hade fått skjuts till flygplatsen av PT Karl för han skulle också hämta upp min bror. Han höll mig sällskap tills Lars och gjorde en riktig Kato vs Inspector Closseau anfall bakifrån ( hoppas ni sett gamla Rosa Pantern filmer med Peter Sellers- sjukt bra!!!). och sen låg de och brottades mitt på golvet i ankomsthallen som två småkillar ;-) jag skrattade så mycket så jag glömde tyvärr att fota för en gångs skull ....sen var det långa kramar och Tack för allt fina bror ich jag höll på börja gråta men jag "särpte " mig! Jag gick till gaten, shoppade lite småkrafs och sen på planet... B. MEN se där blev jag sittande utan AC... Och det var just det som var problemet ( jag trode först det var nåt fel på mig men jag några andra fläkta sig;-)) En timme senare har jag nästan somnat- vi har inte rört oss...Min granne knackar försiktigt på mig och jag rycker sömndrucket till- han pekar på sitt öra- jag svarar direkt ; No no i don't want earphones, got my own ones och blundar igen....Varvid jag hör honom tala:No we're getting off the plane!! Jag ba' neeeeejj!!! Orka! Precis som en övertrött unge ( ja jag Vet stavningen där men det var meningen) Precis som en skock kreatur masade sig helt fylld Airbus mot att gå av planet, gå igenom passkontrollen( jajjemen det skulle stämplas o kollas...) vidare mot att få ut väskan, vidare mot väntande bussar som sedermera åkte mot olika hotell... Jag kom till Cape Sun, ett ganska tjusigt hotell i lobbyn med 32 våningar och ganska mediokra rum Sverige mått mätt. Nåväl so far so good allt hade ju trots allt glidit på ganska bra av KLM bolaget. På hotellet däremot så blev det stopp... Två personer i Receptionen skulle skriva in varenda person och ta kopior på passen... Jag vet ärligt talar inte hur många vi var, 3 busslaster iallafall ... Vi kom dit vid 2 tiden på natten och vid 3.15 är det Äntligen Min Tur!!! Här steppar moder Tur in ( ska nog köpa en lott ) när jag är framme vid disken säger han till mig : you got the last room! Varvid resten av kön som också stått där sen kl 2 får vända, hoppa in i bussen igen ( det stod väl 50 pers -ish bakom mig ) och åka till ett annat hotell typ. 3.30 på morgonen....Inte Kul!!! Det var ett Halleluja moment på den kan jag säga!! 3.30 är jag uppe på 19 våningen av 32 och försöker få lite ro att sova. Jag har självklart köpt lite Internet ;-) måste slå ihjäl tiden innan vi ska åka igen! Lång sovmorgon , frukostbuffé intaget, ett kort möte på gatan med Lars o Lisa som kom förbi och tyckte synd om mig, så är jag nu och gör lite vila och ladda telefon på rummet! KLM säger att vi ska åka kl 6 ikväll och jag hoppas det blir så - för när man har för avsikt att åka hem - då Vill man Verkligen Hem på en gång! Så nu hoppas jag bara på anslutande plan från Amsterdam mot Stockholm också...Vi får se hur det slutar! Här har jag tagit lite bilder iallafall! Har en fantastisk utsikt från mitt rum när jag vaknade och hissarna går i en väldig fart utanför huset :)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar