onsdag 15 maj 2013

Onsdag 15 maj. Fixåtrix

Oj vad tiden går fort...varit hemma i över en och en halv vecka...dagarna bara rusar.
Det var skönt att det bara var 3 dagars jobb och sen Kristihimmelfärds helg...så jag fick mjukstarta lite hahahahaa...det var lite chockartat annars sådär efter 2 veckor av total avkoppling från allt vad den vanliga vardagen innebär.  Det var dock kul att träffa kunder, som undrade hur jag haft det och en del av dem har även följt mig på bloggen vilket är jättekul. Så det har varit mycket berättande om min resa för alla nyfikna och ett sätt för mig själv att sortera intrycken och "landa lite" som man behöver när man kommer hem. 
Långhelgen gick enbart åt att vara hemma och röja trädgård, fixa i växthus och med alla blommor, så fröer, gräva rabatter, sätta potatis och kånka jordpåsar och plantera i krukor (typ fått en fjärdel gjord bara...) och sen det vanliga inomhus jobbet såsom städ och plock ;-) 
Det har varit mycket jobb- men också väldigt rogivande och tillfredställande att få det gjort och det blir så fint! Nick fixade terassen, högtryckstvätt och inoljning (ja inte samma dag förstås;-)) sen upp med alla möbler igen på terassen, bara stora tunga platsbyggda matbordet som Nick gjorde för många år sen fick stanna kvar.
Jag gick sen upp på vinden och hämtade ut alla dynor o sånt till loungegruppen ute. Sen satt vi i solen och njöt av att allt var klart :-) Vädret har varit underbart och vi har gått i shorts och tischa hela helgen, hundarna har njutit och bara legat och gottat sig i solen, våra raser är riktiga soldyrkare :-)

Växthuset blev tömt på sitt inner växthus/isolering av bubbelplast som Nick tog ner och jag putsade rutorna och fick in en massa pelargonier som står på tillväxt. Vår vinranka har redan satt små vindruvsklas ämnen som jag hoppas kommer smaka jättegott senare i sommar. 
Jag bara älskar denna årstid att få pyssla med blommorna och sen njuta av allt vackert. 
Jag har ju en tendens att alltid överdriva-jag gillar ju inte Lagom...var det en sann vän som sa till mig i ett fint tal en gång ;-) 
Jag gillar Mycket och det blir också Mycket att Sköta Om -sådär lite hatkärlek -för ibland är jag ganska trött och tänker varför jag har huset fullt av blommor inne och på sommaren ute -jag ljuger inte om jag har en 30 tal krukor plus och 9 blomlådor som ska vattnas och landen...och växthuset och så alla blommor inomhus också.
Sen har jag  3 hundar som behöver sitt och 2 akvarium som ska göras rent...ja också hus och familj också-ni vet allt med det!  MEN i slutänden älskar jag ju blommorna iallafall och älskar att gå runt och titta på härligheten med prunkande växter och blommor och sitta och ta ett glas vin eller en kaffe och bara vara mittialltihopa....:-)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar