fredag 26 april 2013

Hot hot hot....

Idag blev det en riktigt varm dag- inte alls väntat för denna årstid men superkul för mig som hade räknat iskallt med runt 20 grader , lite blåsigt för att vi bor vid havet som är typ 14 grader och sådär lite typisk Svensk Sommar....men det här är något annat! Såg ingen temp mätare idag förrän efter 17 tiden då jag och Lisa var och handlade på Woolworths för lite matinköp och då var det 27 grader och det gör ju inte ont någonstans faktiskt :-)

För att börja dagen från början så blev det en aaaaaning tidigaste laget...kan lätt bli så om man bor med en 2 och 4 åring....de vaknade vid 5 idag eller nåt....och hade nåt kiv och tjafs vid halv. 6 eller nåt så sömnen var lite sådär om jag ska vara ärlig ;-) men jag somnade om ett tag och ryckte till vid 9 tiden...skönt om än lite mosig.
Men att då ställa sig på balkongen och kolla ut på havet ger en boost och idag var det sälar som stack upp sina huvuden än här och än där!
Det var mycket båtar ute idag överlag och då kom delfinerna också ...fantastiskt marinliv!
Svårt att se sig mätt på häruppe på balkongen, jag blir ofta stående där varje dag, därför kan det komma lite samma såna foton hahahaha...för det är en sån omättlig syn och jag vill så gärna ha den på foto- tyvärr även om Iphonen är jättebra så orkar den inte ända ut så långt för detaljer på vattnet....

Kl. 10 var det dags för Yoga pass med Lisas yogagrupp vilket var jättekul och jobbigt...ack så himla bra för kroppen - måste måste måste fortsätt hemma med det...gjorde det för några år sen och kände hur Bra det var och framförallt ett superbra komplement till min träning på bästa klubben Nacka Dojo!
Hursomhelst är det bra med såna här pass för mig och att göra saker lite långsamt och nästan meditativt - väldigt bra faktiskt!
När vi var klara med yogan så slank vi ner en trappa till en av yoga tjejernas affär eller rättare sagt mer lager...de hade tömt en affär och nu låg allt där för nån typ av vidareförsäljning...sååå mycket fina saker och hon erbjöd oss att handla direkt av henne vilket både Lisa och jag blev glada för, jag hittade handgjorda flipflops i skinn från Kenya och de köpte Lisa med...eller vi har lagt undan det rättare sagt för vi hade inga pengar med på yogan.
Lägger ut en bild på skorna... Sen såg jag lite annat som blir presenter till familjen...

Väl hemma igen så beslöt vi oss för lunch ute i restaurangen bredvid huset, , det blev jag, Lisa och Elsa som gick och åt...lite vin till lunch som sig bör på semester ;-) slank ner fint med lika mycket vatten eller mer pga av värmen....
Sen fick jag ett riktigt adrenalinpåslag då telefonen ringde och det var. G4S som sa att larmet gick hemma hos oss....kändes liiiiite långt ifrån och sååå typiskt att nåt ska hända när jag inte är hemma....ååååhhhhmeeehhalltsåintekul!!!! Inte fick jag eller hon på G4S tag på nån hemma heller så jag hjälpte till och jaga...innerst inne kände jag strax att det kändes ologiskt med inbrott på en eftermiddag med 3 hundar hemma när barn kommer från skolan och en del tidigare från jobb...kunde det vara " fel larmat" ?
Alltså inte larmat så hundarna kunde röra sig överallt...utan de fått igång larmet...Som tur var fick jag tag på Nick till slut och han var redan på väg hem iallafall och allt löste sig till det bästa!
Så skönt men det var lite jobbigt ett tag....
Efter avklarad lunch och telefonsamtal så gick jag, Lisa och Elsa till poolen i huset, idag var för varmt för att göra nåt annat....och iom Signe inte är helt 100 med sin förkylning och deras tidiga uppgång så struntade vi i att gå på Beach cluben utan softade hemma-vilket var helt ok :-)
Signe och Theresia som är deras nanny kom också efter oss och hängde.
Det blev sola (idag hade jag solskydd 50 i ansiktet-det har jag Aldrig haft...visst är jag duktig!! ) solen tar bra alltså...Vi ( mest jag) läste tidningar och babblade som bara tjejer kan ;-)
Så glad över att ha en sån fin och härlig och lättattumgåsmednärsomhursomhelst tjej till svägerska-Bästa Lisa <3!
Om ni undrar var min bror är eftersom jag inte skriver så mycket om honom just så jobbar han en del plus att han inte känt sig på topp....mycket virus som går här nere nu...Signe sjuk, deras PT blev sjuk...-det är deras höst och vinter och alltså nu folk i Cape Town åker på virus när vi i Sverige går mot friskare tider...så jag Hoppas jag slipper undan...vore ju sjukt trist och bli förkyld härnere :-S
Efter poolen så åkte jag och Lisa och handlade mat , det är kul och hänga på vardagslivet här nere tycker jag. Så hem och fixa mat till småtjejerna , deras nanny gick hem och jag försökte underlätta för Lisa som lagade middagen till tjejerna att busa med dem och plocka bort varor så gott jag kunde.
Vår egen middag bestod av hämtmat idag....Lars och jag åkte ner till Waterfront och hämtade jättefin och god japansk mat som var supergod...
Slutade med att jag och Lisa satt kvar och pratade medan Lars satte sig vid datorn igen...och nu så äntligen har jag kommit i säng efter att ha skajpat med Emma hemma (som jag gjort varje kväll sen jag kom) som längtar efter mig och jag efter henne och resten av familjen-det är inte helt lätt att åka bort själv när man aldrig gjort det förut (ja alltså sen jag fick familj) men det är bra för oss alla tror jag och bra med luftombyte för mig ;-)
Jag har fått öronproppar av Signe (hon hade dem i handen som Lisa gett henne ;-)) så vi får väl se hur det går med nattens sömn......
Först laddar jag in lite bilder ...och jag vill också säga Hej till alla bloggläsare som läser här-jättekul att ni finner min blogg intressant...och att det är så många länder med....lägger ut en bild på hur många länder det registreras, i de flesta länderna vet jag vilka ni är, förstår att det är många hundvänner som sett bloggen på Facebook men är inte helt säker på vem som är vem alla länderna. Ni får gärna säga Hej i kommentarsfältet :-). Godnatt :-)

























1 kommentar: