måndag 8 april 2013

Tiden går så fort...Emma 9 år nu!

Tänk vad tiden går...
Det var ett tag sen jag bloggade och det ska jag försöka ändra på...och som vanligt är det mitt i natten när inspirationen kommer över mig fastän jag behöver mina timmars sömn efter en ganska intensiv dag då vi firat Emma och så även intensiv men kul helg totalt sett.
Till att börja med så har vi haft Påsklov och denna gång höll vi oss hemma, det var tänkt att åka upp en sväng till Åre, men med jobb och diverse olika ärenden som låg på agendan så kändes det mest stressigt med en resa på det...så det blev inget med det vilket var lite skönt-även om det stack lite i hjärtat att solen även sken fint däruppe såg jag på yr.no och facebooks uppdateringar från folk....
Påsklovet har varit lugnt som sagt,killarna har mest spelat tv spel (jaaa jag vet inget bra men orka bråka med 2 tonåringar....)
Jag har fått med mig Emma på flera långa hundpromenader då vädret varit underbart.
 En massa ärenden har avklarats bl a fixa nytt pass till mig...:-)
 Som sagt har ju solen lyst oavbrutet här hemma i många många veckor -helt otroligt faktiskt- men mycket välbehövligt.
Snön har dock varit seg pga kalla nätter men denna vecka har det speedat på lite-superskönt och igår var det riktigt "vårigt" ute.
Nu ikväll så är allt vitt ute igen...ett fint tunt men ändå tätt lager snö ligger och nu är det minusgrader ute-förhoppningsvis smälter det imorgon eller så...:-(
Eftersom jag känner tröttheten bara föll över mig efter ha bråkat med några bilder som inte vill sig så fortsätter jag en annan dag-föredragsvis imorgon och lägger ut en massa bilder som jag tagit under helgen....måste lära mig hur enklast göra och det också från Ipaden som jag inköpte nu under veckan för jag ska kunna blogga enkelt från min resa som är om exakt 2 veckor....sååå spännande :-)
Men nu säger jag godnatt sålänge...klockan är över 1 på natten och det är en tung vecka framför mig i vanlig ordning tung men rolig-för jag har ett kul jobb och så lite träning på det !
Hörs senare -natti!




1 kommentar:

  1. Våra ungar växer galet mycket. Och vi med.... Haha! Tänk att när vi träffades hade du inga ungar, och jag bara en liten plutt på knappa året...

    Nu har vi gråa hår. Ja, asså, inte jag, men du tydligen?! Moahahahahaha!!!!

    Kram

    Ps, I LIKE att du skriver på vårt svedala språk :-)

    SvaraRadera