tisdag 30 april 2013

Måndag 29 april-fokus på träning!

Idag har varit en ganska lugn dag i avseende på sevärda utflykter. Idag gick vi på Hatha Yoga klass igen och det känns så bra i kroppen att få mjuka upp mig,är ju gaaaanska stel....
Lite halvjobbigt men mest välgörande att jag blir mjukare. Vi äter ingen frukost innan utan jag tog en banan för passet är inte förrän 9.30 och då blir man lite sugen. Sen efter det hann jag knappt komma innanför dörren för att äta en sen frukost förrän PT Karl ringde på dörren eller rättare sagt porttelefonen för det är som att komma in på Fort Knox i denna byggnad...Man kommer varken in eller ut om man inte bor här och lägger sitt finger på en avsyningsmaskin för rätta fingeravtrycken-tycker fortfarande det är himla tufft hahahaha....eller så pratar man snällt med portiern Chris så släpper han in en till receptionen annars blir det inget!! ;-)
HURSOMHELST så hade jag precis ätit lite youghurt o frukt så jag kände att det vore ju kul o hänga på ett pass eftersom Lars o Lisa inte kunde. Jag tränade med Karl nere i gymmet och vi körde bara funktionellt pass med egna kroppen och pilatesboll vilket var kul att dela erfarenheter och få lite ny inspiration :-)
Efter all träning var jag lite trött...och hungrig...och det var lunchtid så det blev lite plockmat ute på balkongen med Lisa i solen! Fantastiskt väder idag och jag bestämde mig att efter lunchen blev det poolen! Måste ju få liiite färg innan jag far hem till Sverige så man inte ser helt blek ut-det är ju inget kul ;-) So Poolen it was i cirka 3 timmar nästan med en lite powernap i solen igen...japp trots solskydd faktor 30 är jag nog en aning rosig i ansiktet...men det lägger sig väl;-)
En liten dusch på det sen tog jag en taxi vid 5 tiden ner till ett kampsportgym som jag googlat på och verkade seriöst...adressen kändes lite halvseriös dock *skratt* Långt bort i det stora hamnområdet och industrierna så var det beläget mitt i alltihopa sådär lite rock´n roll....knappt så taxichauffören hittade på en gång men det var spännande och vi hittade adressen ganska så snart! De hade en liten parkering utanför och taxin kunde droppa mig 10 meter från dörren så det kändes bra! Väl inne så tyckte de nog det var kul med en utlänning och kanske att jag var tjej också. Jag fick en rundvisning i gymet sen knackade min "tour guide" på chefens kontor som var väldigt pratglad och berättade om gymet. Chefen där hette Lester och ägde det här stället som heter Dragon Power tillsammans med Quentin Chong som är väldigt meriterad och anlitad av många proffs och även Hollywood. Det satt urklipp ur tidningar Överallt och en massa foton...jag som gillar MMA la märke till att Randy Couture (en väldigt duktig vinstrik men numera pensionerad fighter) dök upp på väggarna lite här och där tillsammans med Quentin Chong-de verkade vara kompisar och det är ju lite coolt tycker ju jag ;-) SÅ summan av kardemumman är att onsdag 11.30 har jag privat lektion med en av deras tränare :-)) Ska bli superkul!
På vägen hem så tog jag taxi direkt till Waterfront istället för att handla lite frukost och grejer och ta ut lite cash. Det var vackert och en massa människor ute och rörde sig runt Waterfront och Pariser hjulet rullade-nästan lite feststämning sådär en 7-8 tiden på kvällen. Jättemysigt...Jag stannde dock inte för länge ute utan gick i centrumet och handlade och sen när jag var klar kom Lars ner och hämtade mig! Lite middag och vin på det så är sängen det enda alternativet!!
Här kommer bilderna:-)



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar