tisdag 16 april 2013

Lite uppdateringar....

Måste börja blogga oftare...så det inte blir värsta novellerna varje gång...kanske blir enklare under resans gång?
Hursomhelst så har det varit intensivt sista dagarna men trevligt och kul med kalas o kurs b la!
Nick och Anton åkte till Frankfurt på musikmässa torsdag-lördagkväll.
Jag, Gustaf och Emma var hemma. Lördagen hade Emma extradans inför deras dansuppvisning i slutet på april.
Jag ska tjuvkolla kommande lördag för jag missar ju det :-( Så även Småstjärnorna på skolan...Lite trist men det kommer väl flera tillfällen!

Hursom på kvällen åkte vi till Jeanett m familj för att fira att hon har fyllt år, alltid trevlig och kul! Vi har varit dåliga på att ses men vi får råda bättring på det...Felicia hade gjort en supersmarrig chokladkladdkaka till sin mamma med en vacker dobermann på! Vi blev inte jättesena eftersom jag skulle på kurs dagen efter så ungefär när vi kom hem strax efter 23tiden så kom även Nick och Anton hem från Arlanda, trötta men nöjda med helgens evenemang!

Söndagen bjöd på en otroligt givande kurs om hur man tejpar muskler i syfte för avspänning eller stöd. Det är något jag vill använda på mina kunder då jag kände skillnad själv då vi höll på tejpade varandra hela eftermiddagen. Finns mycket kvar att lära och fördjupa sig i men detta var en liten skjuts på vägen. Kursen höll i lokalerna på Axelssons Gymnastiska Institut där jag gått samtliga massage kurser och kursen hade anordnats av en av mina kurskamrater och det var jättetrevligt att ses ! Det gav mersmak på sådana här korta bra workshops...

Igår måndag så var det Thaibox dags-inte gått på några gånger pga läkar besök och VAB, därför var det grymt att köra igår...kändes bra trots astma känningar av jäkla pollen som härjar nu när äntligen våren kommer...På slutet körde vi mycket clinch-man kan säga att man brottas stående och försöker på varandra ur spel...kul men mycket svårt och jag har mycket att lära, baaaara teknik och när Jocke-vår tränare visar så ser det så lätt ut...grrrr...vill liksom bara kunna på en gång...men men det är bara och träna på!

Natten till idag tisdag så har Trudy varit JätteMagsjuk....jag har i princip inte sovit alls mer än en Hel timme mellan 6-7 imorse...bara upp o ner mellan våningarna och ut och in för låta Trudy göra ifrån sig i båda ändarna-jag grät nästan själv av trötthet men tyckte så synd om henne min gamla fina hund...som alltid är så fräsch-nu såg jag att hon inte var så ung längre och det tog på henne :-(
Sen tyckte jag synd om mig själv också för jag var så sjuuukt trött så jag kände mig nästa onykter med bakiskänsla :-( Hela dagen har varit otroligt seg och mitt planerade kickbox pass på dojon var bara ett önsketänkande....
Lite piggare blev jag att prata med min svägerska Lisa som ringde från Sydafrika och vi pratade väder och packning och allt annat som kom där emellan :-)
Nu är det bara 4 dagar kvar ....Iiiiiiiihhhh resfeeeber....
Eftersom det är lite knasigt med bilderna fortfarande som kommer en liten bildkavalkad här på slutet...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar